خبرنامه جامع تخصصی برنامه نویسی و سئو

به خبرنامه جامع تخصصی برنامه نویسی و سئو خوش آمدید.

بررسی ابعاد رسانه ای رفتار نماینده مجلس با یک سرباز

کارشناسان فرهنگی و رسانه ای توضیح دادند که رفتار خشونت آمیز اعضای جامعه که در کنار نمایندگان مجلس و افسران پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان الگو انتخاب شده اند توجیه پذیر نیست و جنبه های رسانه ای و اجتماعی این موضوع را توضیح دادند. محمد امامی کورنده ، کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه در …

بررسی ابعاد رسانه ای رفتار نماینده مجلس با یک سرباز https://online-mag.ir/2021/01/بررسی-ابعاد-رسانه-ای-رفتار-نماینده-مجل/ مجله آنلاین Sun, 24 Jan 2021 23:42:03 0000 مجله رویداد https://online-mag.ir/2021/01/بررسی-ابعاد-رسانه-ای-رفتار-نماینده-مجل/ کارشناسان فرهنگی و رسانه ای توضیح دادند که رفتار خشونت آمیز اعضای جامعه که در کنار نمایندگان مجلس و افسران پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان الگو انتخاب شده اند توجیه پذیر نیست و جنبه های رسانه ای و اجتماعی این موضوع را توضیح دادند. محمد امامی کورنده ، کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه در …

کارشناسان فرهنگی و رسانه ای توضیح دادند که رفتار خشونت آمیز اعضای جامعه که در کنار نمایندگان مجلس و افسران پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان الگو انتخاب شده اند توجیه پذیر نیست و جنبه های رسانه ای و اجتماعی این موضوع را توضیح دادند.

محمد امامی کورنده ، کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه در گفت وگو با مجله آنلاین ، در پاسخ به سیلی سرباز وظیفه یک نماینده مجلس گفت: این یک اتفاق جدید و غیرقابل پیش بینی نیست. ما بارها شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم. ویژگی آنچه دیروز اتفاق افتاده این است که به عنوان رسانه های خیابانی و شهروندان روزنامه نگار برای عموم آزاد است. وقتی مردم چنین صحنه غم انگیزی را می بینند ، تنها کاری که می توانند انجام دهند استفاده از دوربین است. چه برای جذب فالوور و چه جلب توجه. سرانجام این حادثه از منبع و منبع خبر برای مخاطبان ارسال می شود و می توان این افراد را خبرنگار نامید.

امامی به نمایندگان مجلس یادآوری کرد که وی علاوه بر شخصیت حقوقی ، دارای هویت اجتماعی نیز است و گفت که ما معتقدیم مقامات ما همچنان از مردم جدا هستند ، “از حقوق شهروندی محافظت می کنند. و یک مسیر ویژه اتوبوس برای حفظ نظم ایجاد شد.” انجام حمل و نقل عمومی بیش از حد شلوغ نیست. حتی برای مسئولان و نمایندگان نیز غیرممکن است که با اقدامی اقتدارگرانه از این مرزها عبور کنند. چرا کارمندی که در ترافیک نیست و وقت خود را در ترافیک از دست نمی دهد ، می خواهد برای حل ترافیک راه حل ارائه دهد و قانونی وضع کند؟

وی گفت: “البته همه اینها به این اتفاق بستگی دارد.” اندکی پس از اعلام خبر ، نماینده از سیلی زدن به سرباز خودداری کرد و حتی اعلام کرد که در ماشین نشسته است. اما اگر آنها در ماشین بودند ، چرا این سرباز باید از این یادبود استفاده کند؟ شما باید تمام جنبه های داستان را بررسی کنید.

امامی سه واکنش اجتماعی در مورد این موضوع را توصیف می کند و بیان می کند: اولین واکنش اجتماعی نسبت به این حادثه انتقال و انتقال سریع این تصاویر در فضای مجازی بود. بی بی سی ، خودم ، شما و سایر رسانه های خارجی زودتر از رسانه های داخلی به این موضوع پرداختند و این یک ضعف رسانه ای برای ما در مقابل این واقعه است. اولین واکنش به این مسائل هیجان ، احساسات و احساسات مردم نسبت به این وقایع است. بسیاری تصمیم گرفته اند این فیلم را با اهداف مختلف بازنشر دهند. شامل افراد مشهور و افرادی است که پیروان زیادی دارند و می خواهند با گشت و گذار و پیوند دادن مسائل اجتماعی با خود و هویت اجتماعی خود توجه مردم را به خود جلب کنند. البته اگر در حال حل مشکلات مردم هستید این بسیار خوب است. زیرا مانند یک نماینده مجلس ، یک فرد مشهور دارای هویت اجتماعی است و می تواند فرهنگ سازی کند.

وی افزود: “واکنش دوم واکنش مقام دولتی به این دو است.” مردم باید در این باره صحبت کنند ، حداقل آنها سخنگوی این سازمان ها هستند. ناجا به بهترین شکل ممکن به این موضوع پاسخ داد و سردار حاجیان سخنگوی ناجا مستقیم صحبت کرد. تا آنجا که من پیگیری کردم ، پرسنل ناجا به ندرت مستقیماً به این موضوع پاسخ می دادند ، که اصلی ترین اصل ممکن بود. یعنی فقط سخنگوی سازمان نیاز به پاسخگویی اصولی و با توجه به هر مسئله ای دارد. از طرف دیگر ، شورای اسلامی که متولی قانون داخلی است ، متأسفانه حکمی صادر نکرد و رئیس ، نائب رئیس ، همکاران وی یا رقبای محلی پاسخ دادند و حرف دیگری زدند. آنها حتی قبل از اینکه به درستی بررسی شود ، به آن پاسخ دادند. اگر کنگره و سخنگویان رسمی صحبت می کردند بهتر بود. شاید نماینده ای که صحبت می کرد به عنوان نماینده ای نظارت بر عملکرد نمایندگان دیگری صحبت می کرد که حتی پس از آشکار شدن مشکل مجبور به صبر و اظهار نظر بودند.

یک دانشجوی دکترای مدیریت رسانه سومین واکنش به این موضع را واکنش رسانه ای توصیف کرد و اظهار داشت: “این از نظر اصول اخبار و سطح ارزش خبری چیز کمی نیست. عنوان این خبر آنقدر مهم است که” نمایندگان مجلس به میهن پرستان سیلی زدند. “این عنوان بسیار تکان دهنده است. ، مردم را به هیجانات و هیجانات جذب می کند. از خانواده سربازان گرفته تا همه خانواده های دارای سرباز ، تا کسانی که سربازان سابق و اعضای پارلمان بودند ، درگیر این موضوع هستند. بنابراین ، دخالت و شهرت در این شماره دو ارزش مهم خبری است.

وی تصریح کرد: دو نوع دیدگاه رسانه ای وجود دارد. یکی رسانه ملی رسمی و دیگری فضای مجازی. فضای مجازی به دلیل کنجکاوی و حضور جامعه و اهالی رسانه ، به ویژه در پنج سال گذشته ، بیش از هر رویدادی پیشرفته تر است. همین ویژگی فضای مجازی است که منبع واقعه را در مقابل عموم قرار می دهد. مثل همیشه ، پخش کنندگان ما به کندی و گاهی بی سر و صدا با این مسائل برخورد می کنند و خبرگزاری ها و مطبوعات بعد از فضای مجازی سرعت بیشتری می گیرند.
در همان زمان ، “البته ، ما نباید انتظار داشته باشیم كه رسانه ملی بلافاصله خبرنگار صداوسیمای آزادی را به محل حادثه بفرستد ، اما پس از افشای حقیقت ماجرا و در مورد Sadae ، مأموریت نهایی. پاسخ نمی دهد و بین اطلاعات و هویت رسانه ای فاصله وجود دارد. “خسارت رخ می دهد. البته این موضوع در 23 خبر کوتاه پوشش داده شد.

امامی کرد در مورد نقش افکار عمومی در چنین مسائلی گفت: در این حالت افکار عمومی درگیر می شود و مال تحت تأثیر قرار می گیرد. با این حال ، تماشای این تصاویر چشمگیر است.

کارشناسان فرهنگی در ادامه صحبت های وی درباره فضای مجازی و فرصت ها و تهدیدهایی که برای مردم و جامعه به وجود می آورد گفت: اینکه شبکه های اجتماعی را فقط تهدید در این زمینه بدانیم اشتباه است. به شرط داشتن آموزش و فرهنگ لازم برای استفاده صحیح از آن ، رسانه های اجتماعی تهدید و فرصت هستند. با این حال ، اگر مسئولان نگران انتشار چنین رویدادهایی در فضای مجازی هستند ، لازم است که در مورد اخلاق و عملکرد خود در چند دهه گذشته تجدید نظر کنند. فضای مجازی طی چند دهه گذشته گسترش یافته است و برخی از اقدامات و فعالیت های مدیران اجرایی مورد توجه عموم قرار گرفته است.

وی بر لزوم سواد رسانه ای برای کشف اخبار جعلی و محتوای عمدی تأکید کرد. “سواد رسانه ای به معنای توانایی شناسایی و نمایش صحیح اخبار منتشر شده و در نظر گرفتن همه جوانب حادثه است ، نه فقط بخشی از حادثه.” رئیس فیلم منتشر شده از این داستان. حدود 1 دقیقه و کمی بیشتر است. داستان اصلی ممکن است در 10 دقیقه اتفاق افتاده باشد ، اما ما فقط بخشی از آن را دیده ایم. شما به عنوان یک مسئول باید در مورد مردم و به طور کلی رسانه ها فکر کنید. سخنگوی ناجا به خوبی صحبت کرد و گفت که جنبه های مختلف موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

در پایان ، امامی در مورد حوادثی مانند آنچه در چند روز گذشته برای پلیس راهنمایی و رانندگی رخ داده است ، گفت: “تجربه نشان داده است كه مقیاس این حوادث به طور كلی هرگز كاملاً روشن نیست.” به عنوان مثال ، سربازان مورد ضرب و شتم توسط دادستان ها و قضات در یک شهر ، یا کارمندان دولت که مدت ها پیش توسط نمایندگان مجلس مورد تهدید و آزار قرار گرفتند ، سرانجام عذرخواهی یا عذرخواهی کردند. پس از اتمام ، همان نماینده عضو گروه کارشناسی دانشگاه خواهد شد. این نشان می دهد که ما هنوز از سلطه امام علی (ع) ، آرمان های انقلاب اسلامی ، منویات مقام معظم رهبری و آرمان های حضرت علی (ع) بسیار دور هستیم.

انتهای پیام

[ بازدید : 247 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 9 بهمن 1399 ] [ 13:50 ] [ Raymond ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]